h1

I Love MySelf – partea 1

20 Octombrie 2007

myself1.jpg

Fără să îmi dau seama, în fiecare zi accesez nişte puteri (power) de care până acum nu eram conştient. Dintre toate, cred că una, în mod special, mă atrage în pânza (web-ul) ei.

Calculatorul, ca orice alt idol, are o parte hardware făcută de mâini omeneşti, care este tot una cu nimic, vorba biblog-utorului Pavel. Însă în momentul în care apăs butonul power şi în faţa mea apare o lume „spirituală”, nepalpabilă, virtuală, mie mi se pare că am trecut dincolo de panteonul concretului, scăpând de idoli. Fals, deoarece partea de software îmi poate oferi idoli virtuali reali.

Propunerea făcută de ferestrerele (Windows) panteonului virtual nu este mai mult decât o capcană mortală întinsă Duhului lui Dumnezeu din mine.  Aşa se face, că pe ecranul frumos colorat îmi apare o icoană (icon) dedesubtul căreia scrie „My Computer”. Bat frumos la fereastră, conştinent că e computerul meu, şi atunci mi se deschide în faţă un meniu apetisant pe care încep să îl explorez. Aici găsesc următoarea enumerare: My Documents, My eBooks, My Music, My Pictures, My Videos, toate sugerându-mi că stăpânul sunt eu.

Mai mult decât atât, exploatarea egoismului şi individualismului poate aduce beneficii enorme – vezi acompania http://www.MySpace.com, pe locul şase în lume ca şi popularitate în rândul website-urilor. Însă, culmea cultului egocentrismului este că una din reţelele de site-uri MySpace, http://www.mydeathspace.com/, îmi vinde himera că şi în spaţiul morţii tot EU sunt Stăpânul. Astfel văd că lumea încearcă să mă seteze în aşa fel ca să cred că Eu sunt în centrul universul şi totul este al meu.

Cuvântul „My” îmi îmbibă toată existenţa şi trăiesc minciuna că Eu (Me, Myself, I) sunt în control, Eu sunt Dumnezeu.

5 comentarii

  1. Poate e adevarat, sau poate e privit dintr-un unghi gresit. E adevarat ca o bere cu baietii(homies) e mai buna cand e real, decat un virtuala, dar acel „My” nu poate disparea, caci omul face actiunea si daca nu are acel icon cu acest nume, atunci il va avea in viata de zi cu zi:”copii mei”,”cartile mele(pentru tocilari si oameni in varsta care nu au descoperit pc-ul)”.
    Trist dar adevarat, omul trebuie sa spuna „My” ca sa poate face o actiune.
    ————–
    “If you’re looking for me I’m in the hood with homies among hustlers.” OHOH


  2. O bere cu homies? Tot de pofta ta ţine. De ce te întâlneşti cu băieţii? Să bei bere, să îţi împlineşti nevoia de companie? Tot „Eu” este în centru. Ca să faci o acţiune trebuie să spui şi „Tu”.:)


  3. Oho, dar este adevarat ca trebuie sa spui si „TU”, caci baietii(homies) ar deveni la fel de impersonali pe cat sunt cei de pe net. Dar mai inainte trebuie sa spui „Eu”, dar inevitabil vei spune „Eu”.
    My Point(about this thread):inevitabil vei spune „Eu”.

    P.S. Ai grija sa nu te prinda microbul blog-ului si sa spui „My BLog”.
    ————–
    “If you’re looking for me I’m in the hood with homies among hustlers.” OHOH


  4. mersi de incurajare si avertizare. Relatia Eu-Tu a surprins-o foarte bine Martin Buber. Poate NE ajuta cu ceva.


  5. Ce coincidenta, si eu. Poate ar trebui sa hang out.



Lasă un răspuns

