h1

Jesus is the answer! I’m sorry… What was the question?

29 Octombrie 2007

Uneori oamenii adulţi, părinţi, profesori, pastori se tem de întrebările tinerilor sau ale altora care le-ar putea pune. Întrebările care vin din partea tinerei generaţii pot părea obraznice sau rebele. Întrebările care vin din partea celor aparţinând altor culturi par ca venind de pe Marte. Chiar şi atunci când întrebările sunt oneste, ele pot fi aşa de dificile încât să rămâi încurcat.

Am observat la mine o predispoziţie, aceea de a-mi limita întrebările la cele cunoscute, familiare. Mă simt prost să pun întrebări la care nu am răspuns. Iar generaţia nouă a inventat azi tot felul de gadgeturi care ne ajută să nu ne mai punem întrebări. Suntem creiere urechioase care umblă pe două picioare cu volumul dat la maxim. Găsim tot timpul metode să evităm întrebările mari ale vieţii.  Ne este frică să punem întrebările incomode. Dacă cumva primesc vreun răspuns şi nu-mi convine ce aud.🙂

Am aflat că nu sunt numai răspunsuri greşite, ci şi întrebări greşite. Ca să primeşti un răspuns corect la o întrebare, ea trebuie formulat corect. De exemplu, discutam cu cineva despre importanţa lecturii şi spre sfârşit mă întreabă: „Dar tot timpul trebuie să citesc?” Vă las pe voi să vedeţi unde este greşeala.

Apoi, am mai aflat că în discuţiile mele cu ceilalţi m-am grăbit să le dau cu versete peste ochi şi să le spun că „Isus este răspunsul” fără să fi auzit măcar întrebarea. Ceva de genul:

Întrebare: „Cât timp mai trece până ajungem acasă?”

Răspuns: „Cu siguranţă mâine va ninge!”

Mai mult, am descoperit că dincolo de întrebare este o altă întrebare mult mai profundă, mult mai strigătoare şi mult mai urgentă la care ar trebui să răspund. Aşa că pun eu întrebarea.

Deseori a pune întrebări este mult mai eficace decât a oferi răspunsuri. Uneori aşa… cunoaştem.

5 comentarii

  1. „Poti spune daca o un om e istet dupa raspunsurile pe care le da. Poti spune daca un om este intelept dupa intrebarile pe care le pune.”


  2. Unii nu stiu nici ca Isus a fost Fiul lui Dumnezeu si se apuca sa puna intrebari absurde.Da’ ia intreaba-i de componentii trupelor rock sa vezi ce stiu!


  3. Ce stiu?


  4. Adelix, cred ca afirmatia ta este exagerata. Nu cred ca in Romania cineva nu ar sti ca Isus este Fiul lui Dumnezeu, mai ales daca asculta rock. Poate cu exceptia musulmanilor din sud-estul Romaniei. Am fost de mai multe ori acolo impreuna cu un prieten de al meu David. Acesta a citit la un Psalm al lui David si la sfarsitul intalnirii a venit cineva daca el a scris Psalmii pentru ca tare ii plac.🙂


  5. Intrebarea a fost ce se intampla cu dobanda de recreditare daca adaugi apa sarata intr-un camp magnetic de marimea 2+i in campul gravitational al Lunii. Dar ma tem ca raspunsul corect e Ronald Reagan.



Lasă un răspuns

