h1

Dedicaţie pentru Emilian

12 Noiembrie 2007

Înviere – de Cătălin Lata 

Astepţi înviere
Şi-aştepţi viaţa nouă?
Priveşte-ţi renaşterea-n duhul lăuntric
De alba splendoare de pic de rouă!
Priveşte-ţi fiinţa-n formare finală
Cum ia-nfăţişare
De îngere de soare,
De înger de glorii, de lume astrală…
Priveşte-ţi fiinţa-n formare finală!

Aştepţi înviere
Dar ştii tu că-n zori
Se-ajunge prin noapte,
Şi-asemenea Viaţă, o ai doar când mori?
Câştigi orizonturi când ştii ca să pierzi!
Pierzându-ţi viaţa ai cer mai albastru
Şi pajişte sfinte ce veşnic sunt verzi.
Şi orice sămânţa-ngropată-n ţărână
Când rodul îşi dă şi fructul îşi scoate
Ne-arată că viaţa nicicând nu-i bătrână
Viaţa e parte din Eternitate!
Cristos ca să vadă misteru-nvierii,
Purtatu-Şi-a crucea în Vinerea mare
Prin ura mulţimii,
Pe drumul durerii.
Şi-a stat şi-n morminte, sub semnul peceţii…
Dar mult prea puţin, căci, iată
Se-arată
În ziua a treia, puterea Vieţii!

Aştepţi înviere
Şi-aprob aşteptarea
dar pentru-a atinge-o, în moarte-i chemarea,
În gol de neant ce-aduce uitarea…
Şi ca să înţeleg de ce-o să am parte.
Eu crucea îmi port căutându-mi Golgota.
Dar cum sa mă sting
Şi-n ce fel de moarte?

One comment

  1. Multumesc mult pentru poezie si pentru tot suportul dat prin apropierea voastra si prin rugaciune. Mama a fost perosana prin care am aflat prima data de Dumnezeu si de Hristos, persoana cu care la 6 ani am mers la prima ora de vioara, persoana cu care am mers la nopti de rugaciune la familia Ghica inca de cand eram prin clasa a 6-a, persoana care s-a rugat cel mai mult pentru mine si pentru fratii mei. Un model de viata crestina, o luptatoare in rugaciune. M-am intrebat „de ce?” si mi-am spus ca este nedrept, m-am luptat cu Dumnezeu in ultimele zile. Inca nu am primit raspuns la intrebari. Dar ceea ce vad este un loc liber printre acei putini evlaviosi si in mintea mea rasuna o chemare: „Umple acel loc!”. Stiu ca mama este in cer cu Hristos cand scriu aceste cuvinte, de aceea nu deznadajduiesc. Despartirea e dureroasa, e plina de lacrimile mele si ale celor din jurul meu, dar avem nadejde.



Lasă un răspuns

