h1

De mâine gata cu maxi-taxi

15 Noiembrie 2007

vw_golf_iv1.jpg

Nişte gânduri mai de demult aveau în vedere aventurile pe care le experimentăm atunci când ne aflăm în mijloacele de transport în comun. În urma mesajului de revoltă postat ieri, am hotorât şi eu să boicotez RATP-ul.

CUM?

Ne cumpărăm maşină.

Anul acesta am împlinit 10 ani de şoferie. Am condus până acum maşinile altora. De la Dacia şi acum Opelul părinţilor până la Fiesta şi Laguna socrilor. Am condus mult microbuse, Mercedesul şi Fordul şcolii, cu care avem amintiri de povestit strănepoţilor. Drumul Iaşi-Oradea-Budapesta le este, în mod special, cunoscut acestor cai putere.

Călăuzirea a fost interesantă. Mă rugam mult pentru o maşină. Mă rog de 10 ani. (Computerul l-am primit mai repede.) Poate că în sfârşit ştiu să conduc?!

Urma să facem o călătorie misionară importantă într-o ţară şi aveam nevoie disperată de o maşină, avionul creştea costurile enorm. Soţia mea a venit din USA cu acelaşi gând. I-am întrebat pe părinţi şi pe socrii, toţi au afirmat „Ar fi şi timpul!”

Aveam girul, n-aveam maşina. Doream o maşinuţă cu două uşi, până în 5.000 de Euro. Alaltăieri mă întâlnesc cu o cunoştinţă care avea o maşinuţă de vânzare: VW Golf IV, motor 1.9, AC, 130.000 km la bord. Suma? 7,300 Euro. Mult pentru mine. Preţul însă scade vertiginos şi omul mă aşteaptă cu ratele. Mulţumesc, Doamne!

Mâine mergem să o luăm. Îi dăm binecuvântarea şi apoi o înhămăm la treabă.

Tot de mâine, vă rog să nu vă mai urcaţi în maxi-taxi, ci cumpăraţi-vă maşină. Poate schimbăm ceva în Iaşul nostru!

20 comentarii

  1. Doua lucruri am de zis aici… Ba nu, trei:

    1. De schimbat se va schimba Iasul oricum. Din 1 Ianuarie parca am auzit ca dispar toate maxi-taxi-urile din oras. Vorba vine ca vor fi inlocuite cu autobuze, dar, si nu ca m-as mira, nimeni nu zice cand.

    2. Am uitat ce voiam sa zic… A, da – Iasul nostru drag nu numai ca se va schimba, dar s-a si schimbat deja. Prin ceata amintirilor copilariei parca desting o anume strada – Stefan cel Mare – fara nici o masina pe ea (si nu esta nici seara nici weekend). Strazile s-au aglomerat infernal de mult de la Sfanta Parascheva-ncoace. Nu ca m-as plange, dar nici n-as vrea sa fie mai rau.

    3. Mi-as lua cu mare bucurie o masina, dar la ce m-ajuta oare daca nu am 18 ani? (Ce-i drept, depinde de masina… cine n-ar vrea un Ferrari parcat in fata casei?😛 Omul are voie sa mai si viseze nu-i asa?)


  2. Eu nu prea folosesc maxi-taxi, dar masina imi doresc. Mai ales ca acus sunt barbat intreg…stiti voi la ce ma refer. Bravo, Cristi, sunt sigur ca esti un bun sofer si fara cei 10 ani.


  3. Barbat intreg… Abia astept sa te vad intreg, deoarece umbli cam intr-un picior.🙂 Sa stati mai mult prin casa in primele zile dupa ce imi cumpar masina.


  4. Cand facem un play?:>:>? Eu cu viitoarea Dacia si dvs. cu VW?
    Toata miscarea-i din cot!


  5. Domn’ profesor, da mai bine mergetzi pe jos, poate asha o sa consume mai putzin noua mashina cand va urcatzi in ea. Fara suparare, da in modul acesta facetzi 3 lucruri utile: putzina economie, inviorarea de dimineatza shi mai scutitzi shi planeta asta de putzin fum (shi aici nu ma refer la fumul de tzigara de la elevii terorizatzi de „conducere”). Sper sa conducetzi noua mashina cu placere shi sa nu producetzi prea multe accidente.


  6. cautish, miscarea-i din cot. eu o sa o fac. tu mai astepti.

    teo, refuz sa fac economie in directia anti-americana, sub umbrela asa numitei grija fata de pamant. am facut 29 de ani economie si inviorare. de acum bag a doua.🙂


  7. la cat de aglomerat de masini e orasul…si tu acuma cristi?parcari nu exista asa ca…


  8. in sfarsit un articol pe gustul meu:)…glumesc doar:D
    Cristi, te felicit pt achizitie, dar sunt oleak trist pt ca nu cred ca vei face niciodata o „liniuta”. As vrea sa ne intalnim pe strazile iasului si sa ii dam blana la masini;)
    Daca nu stii cum se face o liniuta, sa-mi dai odata masina si tu sa stai in dreapta si vei avea parte de distractii:)
    ne mai auzim



  9. Demetra, ce sa fac? Cand imbatraneste omul, mai da in mintea copiilor si se joaca cu masinutele. Parcare gasim oriunde pe interzis.
    Baietilor, eu nu imi iau masina de driftuit. Ati vazut de prea de multe ori Tokyo Drift. Calmati-va! Am sotie si urmeaza copiii. Masina mea nu e parc de distractii.🙂
    Bossule, ia-ti tu masina si mai vorbim dupa aceea. Sa faci Liniute, Bastonase, tot ce vrei cu ea.🙂


  10. Foarte bine faceti. Si mai bine e daca va cumparati motoreta.


  11. nu stiu cum sa fac bastonase….cine stie…poate inseamna sa mergi pe doua roti ca arabii astia:)) o sa incerc…dar numai daca imi dai tu masina. promit ca nu o lovesc tare…voi incerca o singura data:)


  12. ba da tari se mai cred laptucii astia, vorba lu mataly, s-au uitat prea mult la tokyo drift…da de, nu trebe descurajati, ca la vremea buna ii coboara viatza cu cele piciorushe la nivelul asfaltului… shi mataly don profesore, s-o iei incetishor sa nu-i topesti chestiile alea pen launtru… ca de esti familistu cu obrazu subtire…sa-ti fie de folos si s-o ai pin te-oi plictisi de ea…de masina adik….


  13. Motoreta a vrut sa isi ia Cautish. Insa taica-sau nu il lasa, asa ca… se da cu Dacia la 18 ani.🙂


  14. Dacia rules!!!


  15. salutare.
    Ma bucur pt tine. Super!


  16. ala care zicea de o liniuta-doua.asteapta 2 ani si o sa ne vedem :)>-.


  17. de azi inainte, cand plec de acasa imi fac cruce sa ma pazeasca bunul Dumnezeu🙂 :)))


  18. stii vreo firma de transport oradea-iasi?


  19. salut,imi poate cineva recomanda drumul cel mai bun Oradea – Iasi ?



Lasă un răspuns

