h1

Bagă-ţi pioneza în ureche

25 Noiembrie 2007

Ce ţi-e omul? Să îi scrii cu litere de-o şchioapă, pe fiecare pachet de ţigări sau în orice reclamă, că fumatul ucide sau orice alt avertisment şi el, cu încăpăţânare să afirme, prin gestul inhalării fumului, că nu vrea să mai trăiască.

De ce să mă mir că nu ascultăm „poveştile” Bibliei? Am putea spune că recomandările de pe pachetele de ţigări sunt făcute de specialişti şi au fost chiar votate de Consiliul Europei, pe când Biblia…

Dar să presupunem că vrei să scapi de fumat. Ce faci? Vii în Iaşi la Spitalul de Recuperare. Citeam într-un ziar că, într-un an de zile, aproximativ 50 de ieşeni se eliberează de foiţa subţire învăşurată în jurul tabaciocului (reg. Moldova). Dar ce se întâmplă cu celelalte sute care nu reuşesc? Nu este numai dependenţa de nicotină, ci şi dependenţa de gest. Ce să faci cu mâinile?

Unul din tratamentele oferite este acupunctura. Ţi se introduce în ureche o pioneză specială timp de şapte zile. Specialiştii spun că în 60% din cazuri aceasta asigură succesul pentru o perioadă de trei luni. Dar după aceea? Ce te faci? Devii panou de afişaj?

De câte pioneze are nevoie Duhul Sfânt să ne elibereze? De nici una. Are nevoie doar de o ureche care să audă Cuvântul lui Dumnezeu care taie. Bunicul meu, Gyuri (Galiş Gheorghe), a fost un fumător înrăit şi duhănea (reg. Ardeal) până duhnea. A fumat ultima ţigară înainte de a fi intrat în biserica din Oradea, unde l-a auzit pe Liviu Olah. După ce a fost sfârtecat în inimă de sabia Duhului a fost un alt om.

Se poate fără pioneze.

P.S. Dedic acest post celor cu care am jucat fotbal vineri seara: Popa, Florin, Tudor. Ştiau fotbal, dar nu mai puteau alerga.🙂

8 comentarii

  1. ”Ştiaţi că 1000 de persoane renunţă zilnic la fumat? Vreţi să aflaţi cum? Prin moarte.”
    A circulat pe mess. E sinistru dar se pare că şi adevărat. Oricum numai cu ajutorul Domnului Isus omul se poate elibera.


  2. Totul tine de vointa. Am vazut oameni care au renuntat la fumat instant si apoi nu au mai recidivat. Cei mai multi dintre cei care sustin ca nu pot sa se lase nici macar nu au incercat vreodata.
    Solutii exista dar trebuie sa si crezi ca te ajuta (putin placebo). Degeaba te transformi in avizier daca nu te gandesti decat la tigara pe care o sa o fumezi pe furis dupa ce iesi din cabinet…


  3. vreau sa vin si eu la fotbal

    P.S. Multumesc Domnului ca nu fumez.


  4. Gyzzard, nu stiu daca tine de vointa… in primul rand. Vointa are nevoie de o motivatie si de o infuzie de putere. Unde gasim motivatia?


  5. si motivatia tot de vointa tine. Din punct de vedere medical/social poti sa gasesti sute de motive, problema e ca exista chestia aia cu „mie nu o sa mi se intample”, „mai e mult pana ce o sa ma afecteze” sau „o sa ma las, dar mai incolo”.


  6. am si eu intrebare! cineva mi-a spus ca Spurgeon fuma.
    E adevarat ?


  7. da, este adevarat. raspunsul la intrebarea daca fumatul nu dauneaza marturiei crestine, Spurgeon a raspuns ca va dauna doar daca este in exces. a urmat bineinteles intrebarea: si ce inseamna exces? sa fumez doua tigari deodata, a replicat spurgeon.

    intrebarea mea pentru tine este de ce luam doar lucrurile rele din vietile sfintilor. eu am auzit ca spurgeon avea o dragoste extraordinara pentru orfani.


  8. Nu il judec eu pe Spurgeon in nici un fel , nu imi permit, dar eram curios ca nu mi-a venit a cred prima data, dar cred ca fiecare va da sacoteala de faptele lui asa ca eu nu am de ce sa dau socoteala de faptele altuia. Mereu incerc sa iau ce e bun de acolo unde se afla acel „bun”. Pot sa iau „bun” si dintr-o melodie rock, si dintr-o vorba aruncata de un om aflat in cea mai crunta betie. Pot lua ceea ce e bun pentru ca binele e mereu pe langa noi. Eu nu fumez dar daca cineva vrea sa fumeze eu nu pot sa il judec, pentru ca nu fumeaza cu plamanii mei, doar sa nu fumeze cand sunt eu prin preajma🙂 .



Lasă un răspuns

