h1

Întrebări la pocăinţa scandaloasă

28 Noiembrie 2007

Ca urmare a postului domnului Danuţ Mănăstireanu, aş dori să formulez câteva întrebări celor care au semnat scrisoarea adresată comunităţii musulmane.

Ce înseamnă creştin în afirmaţia „mulţi creştini s-au făcut vinovaţi de păcat împotriva musulmanilor”?

Cine este All-merciful One de la care îşi cer iertare? Dumnezeu sau Allah? Cu siguranţă creştinii au Unul în minte şi musulmanii Altul.

Vrem pace cu musulmanii? Cu ce preţ? Mai mult, vrem pace între religii ca să obţinem pace mondială?

Din dragostea creştinilor pentru Dumnezeu izvorăsc acţiuni similare cu cele care decurg din dragostea musulmanilor pentru Dumnezeu?

Ce fel de dragoste pot să manifeste musulmanii pentru aproapele lor dacă ea nu vine de la Dumnezeu?

Dincolo de întrebările legate de text, mă întreb dacă eu ar trebui să îi iert pe musulmani pentru ce au făcut ei creştinilor. Pot eu să iert dacă nu există cerere de iertare?

Iertarea vicarială, este ea regăsită în Sfintele Scripturi?

Poate cineva să ceară iertare în numele meu?

Pe cine reprezintă cei care au semnat în numele creştinătăţii?

3 comentarii

  1. Cine este All-merciful One de la care îşi cer iertare? Dumnezeu sau Allah? Cu siguranţă creştinii au Unul în minte şi musulmanii Altul.
    ******
    In loc de „Dumnezeu”, ziceti „Sf. Treime”, ca altfel intrebarea este absurda, intrucat „Allah” este un substantiv pre-islamic care il denumeste generic pe Dumnezeu, atat pentru arabii musulmani, cat si pentru cei crestini care, desi minoritari acum, ii preceda pe arabii musulmani cu vreo 600 de ani.
    „Allah” este inrudit cu evreiescul „Elohim”.


  2. Draga Cristi,
    Intrebarile tale sunt mai degraba retorice si seamana leit cu o alta confruntare a noastra, de data aceea pe tema ortodoxiei. Cred ca ne-ar fi mai de folos amindorura sa purtam aceasta discutie in mod amical la un pahar de vin bun (neaparat rosu) sau de ceai (am eu unul kenian de cea mai aleasa clasa). Daca voi avea vreme, voi incerca sa-ti raspund la intrebari pe blogul tau. Nu sunt insa convins inca de sinceritatea lor. Deocamdata toata povestea asta imi suna mai degraba a bravada si a joaca adolescentina. Asta e stilul tau – in definitiv tu te adresazi mai ales adolescentilor, si n-am nimic impotriva, cita vreme nu incerci sa ma obligi si pe mine sa intru in acest joc. Daca insa ma convingi ca e vorba de ceva serios, voi incerca sa-ti raspund. Astept deci raspunsul tau la propriileintrebari, daca se poate cu argumente, nu in sentinte, si promit sa-ti dau si raspunsul meu, dupa aceea. Asta in amintirea vremurilor in care eram prieteni. Pacat insa ca au trecut atit de repede.
    Danut


  3. Dragă Danut, cu convingerea cu privire la sinceritate n-am ce sa fac, este a ta. Iar daca mai trebuie sa te conving de seriozitate, atunci nu mai are rost… Cat despre sentinte, mi le-ai dat deja. Cat despre ceai nu refuz. LA MULTI ANI!



Lasă un răspuns

