h1

Răvaşe pentru Balul Spărgătorilor de nuci

12 Decembrie 2007

Pentru cei care doresc să se implice în organizarea balului, o pot face şi în următorul mod:

Sunteţi invitaţi să căutaţi citate despre sărbătoare, dărnicie, bucurie, mulţumire, iubire de aproape, slujire, inimă, credinţă, etc. Aceste citate trebuie să fie însoţite de menţiunea cărţii de unde le-aţi cules şi de autor.

Căutarea voastră va fi recompensată de publicarea acestor citate în răvaşele pe care invitaţii le vor primi la balul de Vineri.

Citatele găsite pot fi trimise fie la adresa mea personală, fie aici pe blog sau le pot primi personal.

59 comentarii

  1. Treaba mea este sa am grija de ceea ce este posibil si sa ma incred in Domnul pentru ceea ce este imposibil.


  2. nu esti niciodata mai la inaltime, ca atunci cand esti pe genunchi.


  3. Da-i lui DUmnezeu problemele tale: EL oricum e treaz toata noaptea.

    Trebuie sa cautam orice ocazie de a oferi incurajare. Aceasta este oxigen pentru suflet.


  4. Domnul poate face lucuri mari prin cei carora nu le pasa cine primeste rasplata.


  5. priveste in jur si vei fi intristat. priveste in tine si vei fi deprimat. priveste la Isus si vei primi liniste.

    Fiecare lucru este potretul celui care il face. semneaza-ti treaba cu excelenta.


  6. Am avut mult lucruri in mana si le-am pierdut pe toate; dar lucururile pe care le-am lasat in mana lui Dumnezeu, pe acelea le voi avea pentru totdeauna.


  7. un min de gandire valoreaza mai mult decat o ora de vorbarie.


  8. Secretul multumirii este constientizarea faptului ca viata este un dar, nu un drept.


  9. Generozitatea nu consta in a da mult, ci a da atunci cand trebuie.
    Anonim


  10. Felul in care dai valoreaza mai mult decat ceea ce dai.
    Anonim


  11. Bucuria izvoraste din faptul ca cineva poate sa vada ceea ce este frumos si bun in viata.
    Móricz Zsigmond


  12. O calatorie de o mie de mile incepe cu un pas. Lao Tse


  13. Cel care este insotit de ganduri nobile nu este niciodata singur. Andrew Fletcher

    Exista unele lucruri frumoase care pastreaza mai multa stralucire cand raman imperfecte decat cand sunt desavarsite. Francois de la Rouchefauld

    Din ceea ce primim ne putem face un trai; ceea ce oferim, insa, ne face o viata.Arthur Robert Ashe


  14. Omul are nevoie de dragoste. Viata fara duiosie si fara iubire nu e decat un mecanism uscat, scartaitor si sfasietor.
    V. Hugo

    Nu conteaza atât de mult ceea ce faci, ci câta dragoste pui în ceea ce faci.
    Maica Teresa

    Dragostea ii face pe oameni sa se simta egali.
    F. Dostoievski

    Dragostea este sentimental cel mai maret, care face minuni, care faureste oameni noi, creeaza cele mai mari valori morale.
    A. S. Makarenko

    Dragostea consta in dorinta de a da ceea ce este al tau altuia si de a simti fericirea acestuia ca si cum ar fi a ta.
    Emanuel Swdenborg


  15. Bucuriile vin din micile si marile cautari ale sufletului, din viata creata de el alaturi de alte suflete si trupuri, din ce lasa in urma. Mariana Fulger

    Nici un gest de bunatate, indiferent cat e el de mic, nu e in zadar. Aesop

    Bunatatea este lantul de aur cu care societatea este legata. Johann Wolfgang von Goethe

    Bunatatea este limbajul pe care surdul il poate auzi si orbul il poate vedea. MArk Twain


  16. Cerul instelat este linistitor si ce mici imi par problemele mele de la serviciu, risipite in imensitatea galaxiei. Valeriu Butulescu


  17. Dacă nu te-aş mai găsi, într-un moment de rătăcire, aş crede că viaţa te-a ascuns undeva, într-un gând cu ferestre verzi… că vei înflori, dacă te voi striga… vei fi lângă mine când paşii mă vor duce pe drumuri fără oameni, fără nume…. aş căuta un zeu… l-aş ruga să ia din mine cât e necesar pentru un zâmbet al tău… să ne trimită în lume de la început: tu, lumina, eu, visătorul lut, aproape mereu…


  18. Vin acum din umbra lucrurilor şi spun: poetul acesta a fost scăldat în albastru. Ţineţi-l departe de întuneric, dar daţi-i din plin verde. Când se va coace, va treiera spic de aur, va face pâine, şi roata ochiului, şi pe cea a gurii, şi va scrie pe seri întoarcere, pe dimineţi, mirare.


  19. Aş spune că doar cel singur înţelege suferinţa omului singur, dar trebuie să adaug: cel care a cunoscut înainte bucuria şi spaţiul în care a trăit o viaţă alături şi prin alţi semeni.


  20. Ştiu, chiar ştiu cât de fericită sunt că sunt, om, aş fi putut să fiu orice…, numai gândul să-mi fie mereu întregul şi sufletele celor care-mi dau lumină…


  21. Doar iubindu-mă vei înţelege, doar iubindu-te voi auzi. Veşnicii de sentimente de o clipă trec prin noi şi se adaugă celor de dinainte şi de apoi. Doar tu mă poţi auzi, pentru că doar în tine e sufletul despre care ştiu. Doar în tine clipa în care vom fi noi, cei reali, şi când nu vom mai şti ce zi urmează şi de ce.


  22. Gândul face multe drumuri, dacă i-ai privi tălpile, te-ai îngrozi – toată ziua l-am alergat şi viaţa nu se termină acum.


  23. Pe cine aşteptăm? Ce facem după ce fiecare răsărit ne-a dat binecuvântarea să trăim? Trăim. Din simplitatea existenţei noastre a rezultat complexitatea trăirilor noastre. Cu fiecare gând, am adăugat o treaptă spre infinit. Am dat o nouă concretizare timpului.


  24. Mâhnirea are darul de a-mi deschide ochii spre interior, bucuria mă face de multe ori miop.


  25. Fac abuz de sentimente, recunosc, dar ne abuzăm reciproc…


  26. Sunt de acord să fie încheiat un acord de pace între toate naţiunile lumii, dar tare mi-e teamă că astfel vom trezi celor aflaţi în stare de pace nostalgia războiului.


  27. Când cerţi un ucenic, aminteşte-ţi să-i mulţumeşti că ţi-a făcut această cinste.


  28. Suntem vis, suntem materie, energie, necuprinderea cuprinzându-se, aşteptarea aşteptându-se, alungarea alungându-se, vorba vorbindu-se, scrisul scriindu-se, cântecul cântându-se, bucuria bucurându-se, ura urându-se, naşterea născându-se, moartea murindu-se, lumea căutându-şi în inima lucrurilor inima, copiii de pretutindeni dăruindu-i-o, când le trecem prin corzile sufletului, plutim în amestecuri de poezie, culoare şi muzică.


  29. Fiinţa iubită este tot ceea ce, lipsindu-ne, ne împlineşte. Singură, fiinţa oricui e lipsită de ea.


  30. Spaţiul e o noţiune care ţine, ca şi timpul, de lumină. Dacă lumina n-ar ajunge dincolo de noi cu o jumătate de metru, n-am ştii ce e acolo, fără să fi conştientizat anterior. Iar dacă lumina n-ar mai trece dincolo de noi, acea noţiune n-ar mai exista sau i-am spune genune.


  31. Un buchet de speranţe e omul, un vis aşezat cu grijă de Creator într-un spaţiu vital, sau poate doar întâmplarea ca două fire de iarbă să-şi fi ridicat frunţile spre cer şi să fi aşteptat ca doi ochi în loc de unul să le admire şi să le ocrotească.


  32. Cuvântul, ardă-l vina, mi-a rostit viaţa înainte să-i ştiu înţelesul, când l-am aflat, ancestralul sentiment că sunt parte din Univers a lăsat loc întrebărilor fără odihnă care mi-au măcinat conştientul. Nimic nu se poate afirma cu precizie, cu claritate, lumina e duală, materia e duală, adevărurile sunt ca ziua şi noaptea, pot mulţumi pe termen scurt şi chiar ne obişnuim cu ele, dar raţiunea spune să căutăm dincolo de aparenţe, ca în cuvântul rostit sau scris.


  33. Necazurile – e firesc să fie şi pete pe clarul unei zile!


  34. Elocvenţă – ceea ce am nu am tot timpul, spre marea desfătare a celor care o au chiar atunci.


  35. Iubesc o singură tăcere dincolo de raţiune, acel suflet ce arde în mine şi nu e al meu, dar ştiu că e.


  36. A trăi – am mai auzit această părere.


  37. Nu ştiu cu ce începe aritmetica fericirii, probabil cu petala unui zâmbet, un univers alb încăpând în el naşterea şi moartea materiei.


  38. Dacă aş şti de ce mă întorc, nimeni nu şterge tot, nimeni nu îngroapă fără să încapă în acel regres o infinit de mică speranţă că rădăcinile răzbat piatra, înmugurind sângerânde treceri în care iarba îşi pleacă grumazul lângă gleznă sau doar umbra dusă de talazuri un pic mai aproape creşte ziua în care carnea îşi trădează neîntinata sete de absolut.


  39. Nu e niciodată prea târziu să dai celui de alături şansa să te ocrotească, după ce te-a rănit, ocrotindu-i astfel, atât cât se mai poate, sufletul chinuit de remuşcări, chiar dacă, uneori, pare enorm de târziu…


  40. Oamenii – ai crede că sunt stânci, unii înadins să te-mpiedice, alţii să te-ajute să urci… îi iubeşti, îi cerţi, îi alungi… când îi cauţi… s-au întors în tăcerea pietrei…


  41. Am să te pedepsesc… cinci nemuriri de-acum înainte, vei sta în genunchi, în partea stângă, rugându-te să nu mă doară când te deschizi şi mă cuprinzi… aripă, braţ, şi abis ce nu-mi dai linişte…


  42. Nu ne naştem – ne înălţăm precum arborii spre cer, curbându-ne toată viaţa spre lut.


  43. Nu te poţi scufunda de două ori în nimic. E prea trecătoare fiecare clipă a fiecărui râu.


  44. Cât de necesar e un tată, cât de mult necesară o mamă când eşti copil şi ai nevoie de sprijin, de îndrumare, de dragoste. Când unul nu e, e ca şi cum ai avea doar un braţ, pui în el toată energia, toată speranţa. Când nu ai niciun părinte, te legi, ca un arbore, de aerul, de pământul, de lumina, de ploaia, de vântul care te hrănesc şi te înconjoară. Nu se poate altfel.


  45. Doamna mea, spune alesul alesei lui. Răsari. Eşti atât de frumoasă. Primeşte-mă, intră în casa mea şi rămâi. Însoţeşte-mi paşii pe calea speranţei… Fii-mi alături şi-atunci când smoală şi pucioasă va cădea din cer.


  46. Nu moartea mă ajută să trăiesc, viaţa. Moartea e ceva despre care nu ştiu aproape nimic şi mă sperii neştiind. Viaţa e cea care mă îndeamnă mereu să fac şi următorul pas.


  47. Pacea – câţi dintre noi îşi doresc să fie eternă?… câţi alţii caută cu tot dinadinsul războiul, moartea?…


  48. Oamenii te cunosc atât cât găsesc un rost în a te cunoaşte, apoi, uită.


  49. Să nu te pierd, să nu ne pierdem, îţi spun. Mă priveşti cu reţinere, cu un fel de tristeţe, ca şi cum ai şti dinainte că mâine sau chiar azi nu va mai fi posibil să mergem împreună, tu şi eu – minte şi om.


  50. Trecem, precum toate lucrurile tăcute trec şi nu se întreabă şi nici pe altcineva nu întreabă de ce. Ne mai mirăm uneori când soarele îşi frânge razele de colţul casei şi frunzele cum se leagănă în aer ca nişte crâmpeie de caiet cu poezii trimise de natură pământului. E încă viaţă…


  51. Undeva sub roţile maşinilor, de pace sau război, sub tălpile noastre sunt oameni, oamenii de ieri, din clipa care tocmai trece… Nu apăsaţi prea tare pasul… Nu cer nimic… Doar uneori le aud şoapta, dorinţa ca noi cei de sus, grăbiţii, neoamenii, uneori, să fim fericiţi.


  52. Munca din pasiune nu e povară, dacă pasiunea rămâne trează; când adoarme, nici tot aurul din lume nu face munca uşoară.


  53. Cu cât iubesc mai mult, cu atât mai puţin caut să aflu dacă celălalt suflet mă mai ţine minte. Să fie aceasta o lege a compensaţiei?… Risc…


  54. Atunci când iubirea a murit, înmormânteaz-o! Altfel, vei trãi tot restul vieţii lângă un cadavru.


  55. Trăiesc şi eu cum se întâmplă, uneori ca un rege fericit, alteori ca o gheată stâlcită. Asta e viaţa. Cui să te plângi?!…


  56. Murim uneori… închidem pleoapele peste restul vieţii sau continuăm să privim cerul.


  57. Minutul ce-a trecut e averea pe care am pierdut-o azi la bursa vieţii. Minutul ce va veni – averea care mi se promite.


  58. Şopteşte-mi ceva, dar atât de încet încât să te aud doar cu sufletul.


  59. Gândurile mele sunt năluciri, trăiri şi speranţe ale sufletului care mă pune să scriu. Uneori, mai vesele, alteori umblătoare printre particulele de real după sufletul, sufletele care-mi sunt lumină. Mariana Fulger

    Toate gândurile postate acum aici apar şi pe site-uri de literatură – agonia.net şi europeea, şi pe citatepedia şi filosofie.online. Mulţumesc.



Lasă un răspuns

