h1

Îngerul chemat la Parchet

26 Decembrie 2007

Întotdeauna am fost avid după răspunsuri la întrebări şi tare mi-aş dori să Îl am ca şi interlocutor pe Dumnezeu. Dacă nu se poate, mă mulţumesc şi cu un înger. Luca stenografiază două întâlniri monumentale ale eternităţii cu timpul. Dumnezeu trimite un agent sub acoperire, care ajunge să fie interogat. Nume: Gabriel, cod: Luca 1:5-38. Ambele interogatorii incită frică, totuşi această tensiune ne dezvăluie caracterele diferite ale celor doi anchetatori.Cuvintele îngerului confruntau o rugăciune veche de pe buzele lui Zaharia, o speranţă de mult anulată, o ruşine zilnic neuitată. Afirmaţia lui Zaharia nu mi se pare deloc nerezonabilă. Fricoasă şi temătoare, inima lui rănită striga acum, pentru că Dumnezeu lucrase în toţi anii aceia de tăcere, „Din ce voi cunoaşte lucrul acesta?”

Deseori în inima celor care trăiesc în realitatea rugăciunilor neascultate pulsează un cinism protector. Oare chiar cred eu că Dumnezeu nu doar cunoaşte cele mai mari dorinţe ale mele, ci este şi în stare să mi le împlinească? Îi încredinţez eu cele mai şubrede colţuri ale inimii mele? În astfel de momente, cuvintele lui Isus sună mai mult a poruncă decât a mângâiere, „Să nu vi se tulbure inima!”

Îngerul răspunde întrebării lui Zaharia cu nişte cuvinte care îl reasigură şi mustră în acelaşi timp. „Eu sunt Gabriel, care stau înaintea lui Dumnezeu… iată că vei fi mut…”. Destul de ironic. Cel care a rămas neprihănit înaintea lui Dumnezeu, de-a lungul atâtor ani de tăcere sfâşietoare, este el însuşi redus la tăcere.

Şase luni mai târziu, acelaşi inculpat dialogheză cu Maria. Asemeni lui Zaharia, Maria a fost tulburată. În mod similar, ea a răspuns tot cu o întrebare. Însă spre deosebire de Zaharia, care se rugase harnic pentru un astfel de miracol, Maria era o adolescentă ce doar visa la căsătorie şi copii. Şi totuşi această ţărăncuţă răspunde cu o credinţă mai mare ca cea a preotului. „Cum se va face lucrul acesta?” Întrebarea a fost pe cât de încrezătoare, pe atât de anticipativă. „Ştiu că aşa va fi, însă cum, din moment ce eu sunt fecioară?” Nu era o problemă de autoritate. Ea era gata pentru inimaginabil, deoarece îşi vedea zilele în mâna Celui care vede toate lucrurile.

Răspunsurile celor doi anchetatori „chestionaţi” îmi reamintesc că sunt curat, doar când îi fac loc lui Dumnezeu să se mişte suveran peste viaţa mea. În pierderi şi în tăcere, renunţ chiar şi la cele mai năprasnice aşteptări ale mele în favoarea Celui care vede tot. Spre deosebire de dialogul cu Zaharia (Luca 1:19), Gabriel nici măcar nu se prezintă Mariei. Şi totuşi răspunsul ei surprinde, „Iată, roaba Domnului; facă-mi-se după cuvintele tale.”

Cum îi răspund eu lui Dumnezeu? Aşa cum recunoştea Elisabeta, Maria era într-adevăr binecuvântată între femei. Eu am nevoie de perioade de înfrângere şi jale pentru a descoperi locurile neimaginabile ale prezenţei lui Dumnezeu. În interogatoriu, lacrimile şi tăcerea îmi şlefuiesc cel mai bine răspunsul.

Îmi pot imagina cuvintele ce colcăiau şi convulsionau în cel ce privea tăcut la copilul ce se năştea din pântecele odată sterp al soţiei. Anchetatorul este inculpat. Aşa sfârşeşte întotdeauna şi interogatoriul meu. Totuşi, după ce mi se deschide gura, strig şi eu împreună cu Zaharia, „Binecuvântat este Domnul, Dumnezeul lui Israel… [care] ne va îngădui să-I slujim fără frică.”

Să nu ni se tulbure inimile. „Aveţi credinţă în Dumnezeu,” spunea cel născut din Maria, „…şi aveţi credinţă în Mine.”

Anchetatorul de serviciu


3 comentarii

  1. Salut,

    Nu am gasit un mail unde sa va contactez asa ca am scris aici.
    Sunt de la blogul “Alege Viata!”: http://www.vladpage.blogspot.com
    Imi place mult blogul vostru si ma intrebam daca ati vrea sa facem un partenariat, adaugand un link spre blogul meu, precum voi face si eu.
    Astept o confirmare prin e-mail.

    Sarbatori binecuvantate!
    Vlad


  2. Nu stiu unde sa postez cel mai bine, asa ca am zis sa scriu aici, ca tot nu mai comentase nimeni.
    Vreau sa va felicit pentru blog, este cu adevarat foarte interesant si atractiv! Domnul sa va intareasca si sa va dea intelepciunea necesara si in continuare! Apreciez ceea ce faceti.


  3. Draga andij, apreciez si eu aprecierea ta. Daca vrei sa comunicam mai mult poti sa imi scrii pe mail.
    cristianlucaci@yahoo.com



Lasă un răspuns

