h1

Mi-e frică de blo(g)cuit

21 octombrie 2007

În viaţă un singur lucru este sigur – pe lângă „death and taxes” – şi anume, că indiferent de cât de mult ai încerca tot vei greşi, vei răni pe cineva sau vei fi rănit.

Morţii îi plăteşti vamă o singură dată, la plecare, însă vieţii îi plăteşti taxe în fiecare zi. De aceea, mi-e frică de blog. Mi-e frică deoarece va veni o vreme când cineva mă va răni şi dorinţa mea va fi să-l rănesc la rândul meu. Mi-e frică deoarece va veni o vreme când cineva îmi va greşi, iar eu voi dori să îi arăt ce multă dreptate am avut.

Nu vorbesc gratis şi nici ieftin. Deşi am încă scutece de blogger, am plătit şi pătimit din pricina textelor puse pe internet multă vreme. Poate că încă o fac.:) Cine ştie, să tacă! Iar cine nu ştie, o să povestim altă dată.

Mi-e frică că tastele o vor lua înaintea raţiunii şi raţiunea o va lua înaintea rugăciunii. Blogul este o mare pacoste, poate fi şi orgoliu (vezi experimentul pătrăţosu, căruia deja i-am mulţumit). Mi-e frică nu de dezavantajele lui, ci de avantajele lui.

Etimologic vorbind, cuvântul blog este prescurtarea pentru weblog. În limba engleză, log înseamnă o înregistrare oficială a evenimentelor, mai ales într-o călătorie cu avionul sau cu vaporul. Cu alte cuvinte, ca un comandat de vas care îşi are jurnalul lui de bord, aşa un bloger îşi are jurnalul călătoriei lui pe web.

Mi-e frică, pentru că navigaţia mea pe blog este una publică şi poate răni. Mi-e frică, pentru că atunci când voi da cu bâta în baltă nu voi stropi doar pe cei din jurul meu, ci voi inunda cu noroi pe toată lumea. Mi-e frică de cuvinte, de virgule, de ghilimele, de replici, de avatare, de emoticons, de comentarii. Mi-e frică să nu fiu ispitit să mă mut de acasă, din viaţă, pe blog. Mi-e frică de locuit în blog.

Cu toate că mi-e frică, cred că se va întâmpla ce spune Wikicitat:”De ce îţi este frică, de aia nu scapi”. (Asta e vorbă din popor, nu de la wikipedia.:) Cu siguranţă că temerile mele se vor transforma în realităţi dureroase. Şi atunci ce-i de făcut?

Când voi greşi amarnic, când voi ucide cu sau fără premeditare, cu sau fără sânge rece, când voi da cu ciomagul în băltoacă şi când noroiul vă va sări pe faţă, să ştiţi că dacă vrem să ne revenim, mai este un lucru sigur pe lumea asta. Se cheamă ierta-logul – înregistrarea cererii de iertare (nu e în wikipedia, nu-l căutaţi:).

Fără iertare conturile vechi nu se vor regla niciodată şi vechile răni nu se vor vindeca niciodată. Există un singur lucru pe care îl voi putea spune: „Iartă-mă!” De aceea, nu mi-e frică.

10 comentarii

  1. Cei cu cosu?


  2. draga Cristi,

    doua sfaturi
    1. nu-i raspunde lui Bastrix. Nu merita! Cea mai buna forma de a-i arata dragostea in cazul lui este sa il ignori.

    2. pe Dadatroll pune-l la spam, ca se scapa des, are incontinenta, isi marcheaza teritoriul la fiecare colt de blog.

    Mai sint si altii. Cum apar, cum iti spun. Pentru „igiena” blogului tau.

    de la un „batrin” 🙂


  3. Draga Marius,

    Am ramas socat de cele scrise de Bastrix. Nici nu aveam de gand sa ii raspund, pentru ca nu aveam la ce. Fictiunea, intr-adevar, bate realitatea. Am invatat multe din asa cu asa…:). Mersi de sfaturi.

    de la un „scutecar”:))


  4. Poate dacă discernământul ar fi mai popular printre blogeri, n-ar mai fi loc de atâtea răutăţi gratuite… în legătură cu tema postului tău, Peter Gluck propune următorul termen: fiara forumurilor. M-aş hazarda să spun că blogul poate fi văzut ca o oglindă (pentru cei sinceri şi dezinhibaţi) şi ca un alter-ego pentru cei frustraţi… sau poate doar un refugiu… e bine că vorbeşti de iertare dar iertarea trebuie să se întâmple în realul propriu înainte de a lua fiinţa pe blog… ceea ce e cu atât mai dificil.


  5. hei, „big dady”, mai bine sa bloguiti, sunt sigura ca o sa faceti fata si criticilor, de orice natura, doar puteti totul prin Hristos, care va intareste! inca ceva: daca blog(c)ul e bun, nu are importanta cine va critica, daca blogul e rau (ceea ce nu e cazul) nu are importanta cine va lauda!
    si un mesaj pentru critici: e mai usor sa critici pe altul decat pe tine insuti!…de aceea nu ma mir ca sunteti criticat….


  6. Daniel, orice cutit poate fi folosit in doua directii, fie sa tai lucruri prin bucatarie, fie sa ucizi. Blogul poate fi folosit ca parfum sau ca spray pentru tantari. Fiecare da ce are.:) Din pacate caracterul este ceea ce transpira din fiecare actiune pe care o intreprindem. Cat despre iertare, si iertarea pe blog poate fi la fel de reala.


  7. Delia, cum spunea cineva „cine nu este criticat, nu exista.:))” sunt criticat, deci exist. mersi de comment.


  8. Stai ca mai urmează, deja NE-a dedicat doua posturi, iar este in epicriza.

    Asa cum am spus, ignorarea este cea mai buna solutie in astfel de cazuri.

    Eu am facut tot posibilul pentru salvarea unei relatii cit de cit decente.

    Nimic! SE pare ca intuitia mea a fost destul de buna cind am refuzat in mod repetat dialogul. Uite dovada!

    Un prieten de-al meu care lucreaza intr-un domeniu pe care nu vreau sa il deconspir vorbea de un diagnostic despre care nu vreau sa vorbesc. 🙂


  9. Uitasem că ţi-am dat o leapşă. Iertarea poate şi pe blog, dar nu poate fi doar pe blog… asta am vrut să zic…


  10. Pentru cei care critica si incep discutii parerele temelor blogurilor evident ca trebui sa nu fie luati in seama. Poate in particular se poate raspunde, dar blogul desi functioneaza bidirectional este mai mult o relatie de tip one-to-many. The many poate da un feed-back, dar ca un feed-back sa fie eficent trebuie sa fie concret la tema.
    ————–
    “If you’re looking for me I’m in the hood with homies among hustlers.” OHOH



Lasă un comentariu